Veckan

I veckan har jag haft sjukt mycket skolarbete, kommer nog vara så enda till påsklovet. Längtar så himla mycket.
 
I måndags så var det dressyrlektion på Vernell, vi tränade på öppna och det känns som att jag hittar knapparna fortare och fortare för varje gång. I slutet fortsatte vi träna på mellantraven och det går bättre och bättre, fick i alla fall en diagonal där bakbenen tog i jättebra. Hon har verkligen börjat förstå vad jag vill nu när vi kommer ut ur hörnet för att trava på lite, så nu har vi börja tänka ännu ett steg längre så att vi får med oss bakbenen bättre.
 
I onsdags hade vi en nyttig hopplektion. Beståendes av upphöjdbommar och bom-hinder-bom. Bland annat stod det en upphöjdbom på medellinjen (från B-E) att galoppera över och byta galopp. I början var det jobbigt men när jag var noga, tog tid på mig och hittade en bra linje gick det bättre. 
På ett hinder som var bom-oxer-bom flöt vi ut mycket till väggen (missade bommen bakom haha) så det hade vi lite problem med men efter några gånger kändes det ändå ganska bra. Vernell hoppade varje gång även om jag klantade mig lite, men som sagt var det jättebra övningar och Vernell kryper allra helst in på oxrar, men det gick ju inte lika bra som vanligt när det var bom framför och efter.
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback