Ridlektion

Idag var det ridlektion, red på Vernellis med hennes vanliga sadel och hade inte något direkt krav eftersom hon tävlat i helgen. Försökte ha en låg form ofta och ställa och böja igenom henne. 

Vi jobbade mycket med sidförande och övergångar, det vi behöver träna på! Hon var känsligare för mina sidförande hjälper än vanligt och i slutet fick jag till några fattningar som jag är riktigt nöjd över, Vernell brukar "slänga" sig fri/dyka i övergångarna men i slutet så satte vi några i alla fall! 
Har varit jättekul att rida henne tre dagar i rad, man känner verkligen skillnad. Annars kan jag inte komma till ridning med den vanliga sadeln för att jag inte kommer åt henne (måste ha så korta läder), men idag var det inga problem för att hon var uppmärksam och lyssnade bättre på mig än vanligtvis. Tänk om det hade vart så här varje dag! 
En glo-apa är vad hon är, ska alltid se vad det är som händer haha ;)
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback