favvisarna

Idag har jag både ridit Ferro och Kaledo, mina favvisar. Bägge hästarna gick som klockor!
 
Ferro red jag på gramanen. Han är så sjukt stark i galoppen och jag orkar inte hålla honom. Då är det bättre att ta den och känna att man faktiskt kan styra hästen. Allt var så himlans enkelt med honom idag. Han brukar inte vara sådär snäll, haha. När han kändes väl genomriden tog jag bort gramanen helt. Fy farao vad fin han var! helt galet. Nu är målet att kunna komma till det läget utan hjälptygeln. Men vi kämpar på.
 
Kaledo red jag på lektionen. Eftersom det är tävling i helgen tränade vi på att rida upp mot domaren. Kunna hålla hästen rak utan att vingla. Tycker att allt satt relativt bra. Måste bara tänka på att vara lite extra noga i uppridningarna när det är tävling, han vinglar väldigt lätt. Som vanligt är Kaledo en pärla och är super fin, det är bara jag som måste skärpa mig och rida bättre, men det kommer.
Det känns i alla fall bra inför helgen, är riktigt nervös!
/Julia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback