Boden!

Idag var det ju hopptävling i Boden. Har fått följa med på en hel del tävlingar så visste ungefär hur allt gick till, och de andra tjejerna hade bra koll på när det är bra att börja rida fram och sånt, så det kändes jättesäkert. Var taggad på att få veta hur det känns att komma in på ett nytt ställe och tävla, och inte bara vara den på läktaren.
 
framridningen ville jag få henne att tänka framåt, hon var ganska pigg men kändes ändå uppmarksäm på mig. Gjorde lite sånt jag brukar göra när jag rider fram på lektion, galoppera på lite mer framåt efter långsidorna så hon kommer igång. Fick tips av min ridlärare som var där och hjälpte, hon sa hur jag skulle göra innan jag fått startsignal och så. Inne på banan blev hon såklart spändare men försökte att inte bry mig, utan hon skulle lyssna på mig, och försökte tänka framåt framåt hela tiden även om hon var lite osäker. 
Första klassen var alltså LD:n, och den nollade vi! En clear round som hade sju hinder/språng.
När det gick så bra i LD:n gick jag och avanmälde mig till klassen efter. Tycker det räckte för det är roligast att sluta när det går som bäst ♥
En film kommer strax!
 
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback