Vernell

På tdb och så står det att Vernell är okänd-okänd så har aldrig försökt hitta bilder på någon hon kan vara släkt med. I onsdags så berättade Jessica, som också har tävlat Vernell att hon kan ha hittat namnen på hennes föräldrar, så jag letade och kollade runt själv. 
 
Är ju svårt att säga om det är hon eller inte, men det som står på sidan stämmer i alla fall in med hennes färg, storlek, födelseår osv.
Finns betydligt många fler halvsyskon men det här är två ponnysar som också bor i Sverige.
 

Vita Novas Hanassie (hennes farfar) är den som det finns mest att läsa om då han var en "avelsmatador i Europeisk ponnyavel". Visconti som står som hennes pappa på sidan har dock många olika namn, försökte hitta någon bild på honom med det är väldigt svårt, han har nämnligen ett namn inom aveln och ett annat inom ridsporten om jag förstått det rätt... 
Googlade vidare på Vernell och såg att hon är mamma och mormor, fast där vet jag inte om det är hon, det beror ju på när hon kom till Sverige/ridskolan. Ändå intressant!
 
Och så avslutar jag med bilder på fina Vernell♥
 
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad jag vet så har hon haft föl iaf, så hon är säkert mormor också ;)

2014-01-19 @ 13:34:05
Postat av: Victoria

Dom trodde ju att hon var dräktig när hon kom till ridskolan, men det var förmodligen för att hon ganska nyligt fått föl innan hon kom :)

2014-01-22 @ 13:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback