världens bästa häst

Kaldeo gick som en klocka idag! Det känns verkligen super bra nu och jag längtar ihjäl mig till våran första riktiga tävling. Idag jobbade vi med skänkelvikning. Vi har börjat lära Kaledo skänkelvikning på volten så jobbade mycket med det när jag red fram. Sedan red vi snett igenom till ca mitten i skänkelvikning, rak riktade hästarna red på lite framåt rakt fram och sedan skänkelvikning ut till spåret igen. Trodde inte att jag skulle fixa flyttaningarna men de var klockrena! I galoppen red vi också skänkelvikning runt fyrkanten, där var flyttningarna super mega bra! Man att jag har fått mer koll på yttersidan nu, för allt har blivit såååå mycket lättare!
Kaledo är så sjukt underbar, en häst jag kommer har jätte roligt med och lära mig mycket av. Han är bäst!
 
/Julia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback