våga tro på dig själv

Dåligt självförtroende är något som jag "lidit" av länge. När jag var mindre visades det inte lika tydligt men nu när jag blivit äldre har den smugit fram mer och mer. 
Folk som träffar mig i stallet märker nog inte av detta lika tydligt som utanför stallet. I stallet ser jag mig som en av de större och "ledare" för de mindre barnen. Å alla mindre barn ser upp på oss som är stora. Då känner jag mig säker, då vågar jag ta lite plats och säga vad jag tycker. Dessutom är stallet en plats där alla mina bästa vänner håller till. Med dem känner jag mig säker.
 
Utan för stallet, i skolan vill säga. Där är jag inte alls lika framåt och vill ta plats. Utan tvärt om, ställer mig gärna i skym undan och vill inte göra min röst hörd. Delar jag med mig av mina åsikter och de andra tycker inte som mej, vem vet.. jag kanske blir utskrattad??......... Kan på rak arm säga att det faktiskt är så i min klass. Tror det för min del är för att jag känner mig osäker med de personerna.
Nu när jag rider har mitt självförtroende sjunkit. Känslan när man måste prestera.och.prestera.och.prestera är inte rolig. Det är inte så att någon tvingar mig till att göra det, verkligen inte. Bara det att jag känner så. Jag tror lixom att det bara är jag som gör fel om hästen inte vill flytta undan för skänkeln. Ni fattar
Jag måste våga säga till mig själv: "du är duktig" "det där gjorde du bra Julia". Men det är svårt och kan garanterat säga att jag inte är ensam om det.
 
Såja, till sist. Ni med bra självförtroende har ni några tips? hur ska man våga tro på sig själv? tänka jag kan det här

vänta, här kommer den ALLRA sista grejen. Mina vänner och mina ridlärare är guldvärda. Ni får mig att våga tro på mig själv. Ni kanske gör det utan att tänka på det, men en liten snäll kommentar är bättre än inget♥
 
/Julia
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Julia!!! Du rider ju så sjukt bra!! Är ett nöje att se dig rida ridskolans hästar :) Mjuk och fin ridning, dessutom har du ett stort hjärta och bryr dig verkligen om och tar väl hand om hästarna.
Inte är det någon slump att du fick förtroendet att ta hand om Kaledo. Sträck på dig, du är duktig ryttare och en bra förebild, både för stora och små!!

2014-01-31 @ 17:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback