Tips för att bli en bättre ryttare.

Nu ska jag dela med mig till er hur jag anser att man blir en bättre ryttare. Allt jag skriver nu är ur mitt perspektiv och mina erfarenheter.
 
1# Bestäm dig inte för att endast rida en gren, t.ex bara hoppning eller bara dressyr. Varva lite. Okej nu har jag typ värsta dubbelmoralen, jag kommer bara rida dressyr nu, endast hoppa på lektion(2ggr/termin). MEN jag har ridit och tävlat både dressyr och hoppning länge och insett att dressyr är mer min grej. Fast skulle dressyren gå åt skogen nu, då provar jag något annat. Kom ihåg, man måste prova sig fram för att hitta rätt! ;)
 
2# Om du rider på ridskola, ta chansen att rida olika hästar. Det har jag gjort, jag har bytt tävlingshästar hit och dit. Men det är inget jag ångrar. Utan det hade jag nog aldrig varit där jag är idag!
 
3# Lyssna och TA ÅT dig. Säger ridläraren/tränaren att du ska göra på ett viss sätt gör det. När jag rider är jag väldigt noga med att göra rätt, som exempel: I fredags red jag Kaledo på lektionen. Då tjatade ridläraren på att jag inte ska honom inåttställd. efter fem minuters tjorvade var det problemet helt borta! FÖR ATT, jag är vädligt noga med att göra exakt som ridläraren säger!!
 


Hoppas att ni fick lite tips nu, och detta är som sagt hur jag tycker och tänker.
Alla behöver inte tycka som mig! :)
 
/Julia
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback