tävlingarna 2013

Under vårterminen tävlade jag några dressyrklubbisar på Trolle som gick helt ok, tävlade hoppning på Trolle också och de blev bättre, första gången stannade han ut sig men sen har vi haft 4 fel 2 ggr pga rivningar...
 
Sen blev de bestämt att jag skulle tävla Giggan, skulle anmäla mig till en hoppklubbis men hon var upptagen :/ 
Tävlade Bella den tävlingen, hade inte hoppat henne på jätte länge så visste inte alls hur jag skulle rida men vi kom 2:a ändå, duktiga Bella!
 
Sen var de dags att fara till Boden med Giggan, min första lokala, min första borta, min första på Giggan och Giggans första borta. Hade inte så höga förväntningar den tävlingen. I både ld:n och lc;n fick vi 4 fel.. Men är jätte nöjd änså eftersom de var första med Giggan och allt såntdär.
 
Sen var de lrf tävlingarna, då var Giggan tyvärr förkyld så jag fick tävla Bella. Hon var jätte fin men tyvärr fick vi ett ner i omhoppningen. Men är nöjd!
Tävlade bara en klass för att Bella gick så mycket lektioner och de var inte meningen att jag skulle tävla henne från början.
 
Nästa tävling var en klubbis, tävlade Giggan i 70. Vi fick ett ner i grunden.. Är ganska nöjd ändå för hon hoppade jätte fint och vi fick vänta läänge inne på banan så hon var inte riktigt igång..
 
Kuriren närmade sig, dressyren gick inte alls nå bra.. I hoppningen i ld:n så fick vi ett ner även där.. 
I lc:n hoppade hon hela grunden jätte fint och var framme jättte bra, i omhoppningen kunde jag inte banan så bra så jag svängde och letade efter siffrorna men de gick bra och vi 0/0 den. De blev en sjätte plats!
 
Senaste och sista tävlingen för 2013 var klubbmästerskapet, tävla km klassen som var 70 cm. Giggan var jätte fin och jobbade på jätte bra. Den klassen vann vi och blev även KM mästare!! 
Året hade inte kunnat sluta bättre, är såå glad att jag får tävla världens finaste ponny ♥
 
/Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback