skänkelvikning i galopp

Igår red jag som vanligt Kaledo på lektionen. Vi jobbade skänkelvikning på diagonalen. Om man jämför med förra veckan var dom här skäneklvikningarna bajs.. haha. Fick inte med mig bogarna och då blir allt vingligt och konstigt. Jag tror inte på mig själv och blir något fel antar jag att det bara är mitt fel. Det gjorde jag igår.... Andades lite, checkade så att Kaldeo var framme och travade på i flyttningarna. Då gick det bättre, tror han blev lite lat. Efter ett tag ställde vi hästarna utåt i flyttningarna, då fick jag med bogarna riktigt bra! Vi gjorde även skänkelvikning i galopp denna gång också! Ibörjan var det lite kämpigt men tar på mig det. Jag höll liiiiten för mycket i tyglarna och då blir det fel. Måste ta,släppa,tasläppa osv istället. Sedan satt flyttningarna som ett smäck! 
Stackars Kaledo har ett jack på vänster sida, vid munnen. Han slet sig i fredagas och kedjegrimsakftets hake fastnade... Trodde först inte att det skulle gå att rida med. Men det var inte så farligt! Tur det
 
Kaledos andra dag i lilla Luleå, och våran andra dag tillsammans♥
 
en sak till innan jag avslutar. Hanna skrev ett inlägg igår om Strömsholm. Det blir troligtvis så att jag också åker ner dit. Det kommer bli grymt, är taggad till tusen!!!
 
/Julia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback