Ridpass Joeri

Första ridlektionen efter uppehållet, red Joeri. Vi red inte för våran vanliga ridlärare, men vi började med att göra en skritt ''övning'' vi skulle göra serpentinbågar i skritt på kortsidan och jag kännde redan då att Joeri var väldigt stel i höger sidan och han var väldigt trög att ställa till höger. Kännde också att han var väldigt stark och tung i handen. sen travade vi fram och han känndes helt okej fortfarande stak och tung i handen. Sen gjorde vi en annan övning i trav då vi skulle vända up på medelinjen osv. Sen skulle vi göra några galoppfattningar, har alltid tyckt att Joeri har lyssnat så bra på alla galoppfattningar, men när jag skulle fatta galopp slängtravade han bara han fattade inte galopp. Provade fatta  från skritt man han började bara trava... Men sen fick jag till någon fattning. Efter det travade jag av han, och då kändes han väl bra fortfarande tung och stark.. 
Blir så himla ledsen för att jag inte kan rida han nå bra för han är ju så fin annars.. Men jag ska ju rida han i helgen så vi får hoppas att det går mycket bättre, jag har ju faktiskt inte ridit dressyr på han på länge.
//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback