Ridpass, Joeri

Red Joeri idag. Vi tränade på att kunna rida hästarna runt ridhuset utan att hålla på att lägga volter utan kunna ställa och böja hästen på rakt spår. Själva övningen känndes bra Joeri var inte såå vinglig mer stel i höger sidan, efter det skulle vi också göra nästan samma sak fats i galopp. På senaste har det kännts som om Joeri varit lite svår att galoppera i kort galopp på utan att han ska bli bekväm och bryta av till trav. Och då har ag blivit lite less för att ag inte känt som om jag kan galoppera på honom, men idag lät jag han galoppera i sin långa galopp då vi ändå skulle rida runt hela fyrkanten, inte lägga några volter. Det känndes faktiskt bra att låta han galoppera i den galoppen och våga lite på att han ändå kan vara av spänd. Det vi måste träna på lite är väl hörna då vill han gena lite. Men då måste jag ta till baka han lite och ställa igenom han i hela hörnet.. Men jag är väl helt OK nöjd med passet, men Joeri är fortfarande lite ''vinter seg'' han har inte riktigt det dära gungen i traven utan han bara lokar på, men jag ska nog ser till att han får det där gunget igen när jag rider han till helgen, väcka han lite.
//Marie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback