Ridpass, Joeri

Hyr ju Joeri nu på helgerna så rider honom lördag söndag, som jag sagt. När jag kom till stallet mockade jag och rengjorde hans vatten kopp, sen tog jag in honom borstade honom nog. Sen klippte jag till lindorna så dom passade sen lindade jag på alla fyra ben. Red han med dressyr sadeln.
 
När jag skrittat och travat fram gjorde jag skänlekvikning i båda varven. Det var typ det jag tränade på idag inget annat speciellt, han var helt avslappnade lite så att jag var tvungen att stämma av han lite i bland så jag vet att han han kan ''bära upp sig själv'' lite ibland. I galoppen tänkte jag på mig själv hur jag satt, också red jag på en lite volt annars springer han typ i väg bara. Annars var det ganska kaus i ridhuset för dom hade bokat så vi kunde bara rid på halva sidan och vi var typ 5+ men det gick bra.
 
Jag är iallafall jätte nöjd med det här passet Joeri skötte sig jätte bra, imorgon ska jag inte rid lika ''hårt''. Rider nog med hoppsadeln och i väldigt låg form och låter han jobba lite själv.
Det kommer en lite film, Hanna var snäll och filma lite :) haha söt bild på mig och Maja ↑
//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback