Ridningen 2013

I början på 2013 gick jag in för att det skulle bli mitt och Vernells år, 2012 var inte så jättebra direkt... Så vi körde på och gjorde vårt race. På första tävlingen som var en hoppklubbis 0/0 vi LD för första gången, dessutom blev vi placerade som trea, det ni! Det fortsatte så, vi jobbade mycket med dressyren och under våren hoppade jag Bella några gånger men valde sen att fortsätta träna och klubbtävla på Vernell. Red fortfarande LC programen och kan hända att jag startade en LB i maj. Blev placerad i alla klasser jag ställde upp i under vårterminen, så ja, 2013 var lite av en dröm.
Under höstterminen började vi med att debutera LA:1, första gången vi ryggade var under framridningen och hade aldrig ridit förvänd galopp innan så gick ut från banan och var mycket nöjd. Ingen toppen procent men nöjd ryttare och ännu nöjdare ponny som matades med morötter. Det gick framåt i dressyren och under varje pass hittade jag en ny knapp jag inte hittat tidigare. I november var det klubbhoppning och skulle rida LD samt debutera LC...vad ska jag säga, bajs? Vernell är inte dum, hon är smart. Hon fattar att om man stannar får man gå hem och äta...men vi tog oss runt i alla fall, efter ganska mycket bråk så hoppade hon i alla fall sista hindret utan problem. Alltid något!
 
December bjöd bara på KMklubbisar, klubbmästerskap. Dressyren gick i LB och vi kom tvåa, hade sämst känsla och i LAn som jag red senare kändes det om möjligt ännu sämre, men men. Hoppningen gick om möjligt lika åt fan som den i november, haha, men nu har vi en taktik för att komma över själva tävlings-momentet som har uppstått hos Vernell. Har man bråkat lite så hoppar hon sen med öronen framåt och bjuder på själv, gäller bara att komma över den tröskeln (berget).
 
Är trots slutet på 2013 väldigt nöjd över året, har lärt mig väldigt mycket och har lärt känna Vernell bättre både på marken och i ridningen. I hoppningen går det hela tiden framåt på träning och även om det inte går lika bra på tävling har jag aldrig haft så kul på hoppningar. Eftersom att jag har varit med på så många klubbisar och gjort så många starter samt haft bra resultat så vann jag även klubbiscupen för ridskoleryttare (en cup som håller på under året som man samlar poäng till genom att tävla klubbtävlingar)! Såå kul!
 
Nu kör vi 2014 och ser vad det kan bjuda på!

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback