Presentation - Vernell

Vernell, Vernellis, Verre, Verrut, Verran, Verris, Snemule. Ja, kärt barn har många namn som man brukar säga.
Vernell är ett maxat c-ponnysto född 1998 och Tysk ridponny. 
Första gången jag såg henne var på en bild på hemsidan när jag skulle börja rida på den nya ridklubben, och då bestämde jag mig för att det var Vernell jag tyckte om. Väl där blev det inte riktigt så men något år senare red jag henne...efter ridpasset var hon ännu mindre poppis än hon var innan och att få henne på lektionerna var det sista jag ville. Efter ytterligare något år var det ändå henne jag satt på och hoppade min första 60cm bana och efter det fortsatte det. År 2011 blev vårt första år tillsammans och sen dess håller vi två ihop. Det känns bäst så.
 
Tillsammans har vi tävlat många klubbisar och det är på den här busiga ponnyn jag lärt mig det allra mesta, inte minst hålla mig kvar när det ibland blir riktigt roligt under ett hoppass. Vi rider dressyr och hopptränar tillsammans, men det är dressyren vi satsar lite extra på eftersom att det är där det går som bäst på tävling.
Tanken är att vi 2014 ska komma ut på lokala dressyrbanor och ha roligt. Något som jag ser framemot väldigt mycket tillsammans med min bästa vän!
 
Jag ser Vernell som min kompis och tillbringar mycket tid med henne utanför själva ridpassen så ni kommer nog lära känna henne utan och innan genom att läsa bloggen...eller nästan ;)

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback