Presentation - Kaledo

Kaledo
2007
imp. Lettland
E. Kalandas U. Dagora
 
Kaledo kom till ridskolan 12 december 2013. Var med kvällen då han anlände till ridskolan. Haha jag kommer igår hur rädd han såg ut, helt skräckslagen. Men mycket försiktig och gjorde inget större väsen av sig. Kaledo är en väldigt vänlig häst, nästa lite för snäll(om man får säga så). Han har ett VÄLDIGT stort hjärta och lär man känna honom på marken får man med honom överallt, det slår jag vad om! Hans favoritgodis är äpplen och morötter, och han kan ett tricks än så länge. Det är puss, han är väldigt lättlärd så det kommer blir fler. :)
 
Fick höra att Kaldeo var jättefin att rida, bra gångarter och mjuk i munnen. Första gången jag red honom hade jag rätt så höga förväntningar och han levde upp till alla! känslan var magisk. Tror att dommarna kommer gilla honom, han är snygg, har mycket fina gångarter(+ för skritten) och är allmänt trevlig.
 
Mer än så kan jag inte säga om Kaledo, känner honom inte så bra ännu. Men 2014 kommer till största del spenderas tillsammans med honom, och såklart delar jag med mig av det till er också!
 
/Julia

Kommentarer
Postat av: Sara Fryk

Riktigt fin häst! :D

2014-01-02 @ 14:08:38
URL: http://sarafryk.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback