Knoppar

Jag knoppar typ alltid, sen jag lärde mig knoppa har jag ridit en klubbis utan.
I dressyren tycker jag att det är snyggast, allra allra snyggast med knoppar. I alla fall i manen, i pannluggen kan det vara gulligt med utsläppt, men i manen är det nästan ett måste! I hoppningen är det också snyggast med knoppar, men det gör inte lika mycket om manen är utsläppt...
På min ridklubb är vi ärliga mot varandra, vi tar knopparna på största allvar, haha men nästan. Är dom inte okej så säger vi det till varandra utan att man tar illa upp, alla har ju sin stil på knopparna men om dom verkligen inte (då är det ändå extremt) ser okej ut så säger vi det.
 
 
Om och när man vill ha knoppar är ju upp till var och en, har sett flera hästar som passar bättre i utsläppt man än i knoppar! Det här är i alla fall så som jag tänker runt knoppaaaaar, i vissa fall (typ dressyren) tycker jag att det är bättre att försöka och knoppa sitt bästa än att skita i det.
 
BRUKAR DU KNOPPA? 
Haha, läste igenom inlägget och ni får inte tro att Luleå Ridklubb är värsta knopp-freakar-gänget som granskar knoppar på tävling, och som knoppar till lektionerna. Det låter som att vi typ spyr ut negativa kommentarer ifall någon av oss har fula knoppar men det är inte riktigt sanningen ni får ta inlägget med en nypa salt haha. För att avsluta det här så finns det ridskoleryttare från oss som rider med utsläppt man på (hopp)tävling, tycker inte att det är något konstigt med det :)
 
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. åh tack! ja det är verkligen kul.

Din blogg var superfin!

2014-01-06 @ 11:54:42
URL: http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Paulina Molander

Haha, jag är värdelös på knoppa! Min mamma får knoppa åt mig och jag vet inte om det blir så mycket bättre! Mina ponnyer har så tjock man, och de spretar åt alla hål & kanter på Clatchen haha! Bara Isa som har en bra man att knoppa ;)

2014-01-07 @ 11:21:29
URL: http://molanders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback