Klubbis dag

Idag var det ju dressyrklubbis, red fram i 40 minuter ungefär och hon var så som jag ville ha henne. Jobbade med att växla mellan innåt- och utåtstäld på volten och sen så gjorde jag lite övningar som hon blivit fin av på ridlektionerna. Kom runt henne på ett helt annat sätt, i alla fall har det aldrig känts så bra inför en klubbis som det gjorde idag!
 
På banan blev hon ju med handbromsen i. Kändes i alla fall bra och red på 53%, sist red jag på 48% så det går åt rätt håll. Frågade efter tips av domaren efteråt och hon sa att jag ska träna/tävla så ofta jag får chansen så att hon kommer över den där tävlingskänslan, lite som i hoppningen. Senare sa min ridlärare att jag måste hitta knepet på henne som gör att hon inte är lika spänd. På vissa hästar kan det tillexempel vara att rida på en volt och böja/ställa, för oss kanske det är att trava på framåt och rida lätt. Ska pröva det nästa gång, så hon tänker framåt, framåt, framåt!
Även om det typ finns ett läge i varje gångart på henne när hon är så seg på banan fick jag känslan av att det inte är hopplöst, för hon KAN och vi ska komma på knapparna :)
 
Så nu har jag fått uppleva att få rida fram henne helt själv till en LA:1 och knappt rida något alls(efter andra ryttare). På banan så var hon med handbromsen i båda gångerna, hon är inte piggare med mig än med någon annan helt enkelt och i själva piggheten spelar det ingen roll om man rider först eller sist. Alltså ärligt, ingen skillnad. Den enda skillnaden var väll att jag hade min ridning i henne inne på banan, inte en korsning liksom haha. Fast i och för sig är ju det alltid enklare
Hon kan vara en racer på lektionerna och busa omkring och ha sig, men när det väl gäller är hon en meeees hahah.

Måste bara skriva grattis till Jenni som också red Vernell och vann LC:1! Inte det lättaste att rida en ponny som Vernell när hon dör så mycket, men hon skötte det super. :)
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Paulina Molander

Vad kul att du tänker positivt! Det är tyvärr inte många som gör det..

2014-01-25 @ 15:48:01
URL: http://www.molanders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback