Hopplektioon

Skulle fota fina bilder på Vernell i hagen för några dagar sen...gick ju bra...eller inte.

I alla fall så gick det bara bra på hoppträningen idag. Galoppbommarna gick jättebra och även när vi skulle ta tre galoppsprång mellan kryssen på andra långsidan. Att ha kort galopp är lite det hon är bäst på, hon tycker det är jobbigare att gå på rätt antal och det märktes tydligt när kryssen blev räcken som vi skulle ta två galoppsprång mellan istället (som är normalt). 
Det blev fel några gånger innan vi satte den också, kändes bra att avsluta när det gick bra. Kombinationer är hennes svaga sida och det var ändå på tävlingshöjd så det gjorde hon verkligen bra ♥
Som det ser ut nu ska vi åka till Boden och tävla lite hoppning 1 mars. Man kan ju hoppas på att vi kommer över första hindret och ska hoppa det lägsta som finns, bara för skojskull när det ändå inte krockar med något annat. Vill hoppa LE och LD, men om det inte finns blir det bara LD. Kan ju inte stanna hemma och gråta bara för att min ponny är lite knasig på tävling, hellre satsa och förlora än inte försöka alls (haha, att just jag ens skrev det där).
Helgen efter är det vår grej, dressyrtävling på hemmaplan. Där ska jag rida LB:1, LA:1 lördag och sen LB:1 på söndagen. En helg ledigt efter det innan det blir klubbhoppning sista helgen i mars.
DÖR vilken rolig månad, min lokala debut, debut på att tävla borta tävling, hopptävla och dressyrtävla.
 
Man måste passa på medan man kan, hon är ridskoleponny och jag är så himla himla lyckligt lottad som får tävla min favoritponny i både dressyr och hoppning, är så få som får uppleva det alltså!
 
 
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback