Helgen med Kaledo.

Kaledo har gått två toppen pass i helgen! WOW! Tror att ridningen i tisdags fick mig att tänka lite. Är mycket mer avslappnad när jag rider nu. Igår red jag själv och idag red jag för Emma, min ridlärare. Problemen som uppstått de tidigare ridpassen har endast varit mitt fel. Jag spänner mig och då blir han också spänd. Bl.a. klämmer jag med skänkeln i flyttningarna och på böjda spåren tar jag inte tillbaka honom på yttertygeln.
 
MEN idag var alla "problem" som bortblåsta. Han flyttade fint till sist och på volterna/hörn passeringarna var klockrena, han måste tas tillbaka på böjda spår för att han har så stora gångarter och då måste jag "hjälpa" honom, annars tappar han balansen.
 
Dagens "tips": Känns hästen jobbig eller känner du att du inte riktigt har koll på dig själv. Sakta av, andas och känn hästens rörelser när du rider. Man ska inte göra för mycket när man rider, ridning ska vara enkelt. :)
 ♥
 
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback