Ferlando

Efter ULKEN for jag till stallet direkt, för att rida lite dressyr på Ferro.
Började med att jobba honom lågt i skritt och trav. Sedan när jag satt ner i sadeln tog jag upp formen på honom en aning. Allt kändes jätte bra och Ferro var väääldigt fin! I galoppen hade jag honom i lite för hög form så Ferro orkade inte riktigt och tycker han att det är jobbigt, börjar han tjura... Men valde att backa bandet lite och kom tillbaka till den låga formen. Då löstes problemet rätt fort, är NÖJD över Ferro idag♥
 
När man rider Ferro är allt på hans villkor, alltså är han väldigt tjurig. Nu har jag börjat kräva lite mer av honom varje pass, tar allt succesivt så att han också ska tycka det är roligt!
Ferro är som han är... när han inte blev som han skulle... ;)
/Julia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback