Dressyr på Vernell

Ridningen idag gick jättebra, är i alla fall nöjd! Vernell var redan uppvärmd så red utan stigbyglar nästan hela passet och det var härligt att inte behöva tänka på dom för känns som att de bara är i vägen ibland haha. 
Ställde mycket utåt på volter när jag red fram och ryggade också, brukar alltid rygga i slutet men nu hade hon ju redan gått ett pass innan. På lektionen red vi tagen bakdel, har som inte förstått hur man skulle göra förut men idag hittade jag lite knappar på hur jag ska gå till bästa. Verris tyckt det var lite jobbigt.


Världens fulaste bild men kan vara lite roligt att se tillbaka på sen haha. I slutet så travade jag bara framåt, framåt och framåt för att lära henne att sträcka på frambenen mer i mellantrav (som det liksom ska vara). Fick några bra steg, man märker verkligen skillnad på när hon gör rätt och när hon går som hon alltid gör. Formen ska vi arbeta med när det sitter bättre, men hon är bäst!
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback