Bogskav

Joeri får jätte lätt skav nu under en period. Speciellt bogskav, men han har också skav från schabraket där det slutar. Förra vinstern provade jag babyolia det funkade helt OK men efter som jag inte är i stallet varje dag så kan jag ju inte stoppa de hela tiden. Och jag kan inte heller köpa ett bogskydd för att ridskolan persolan och jouren skulle inte orka sätta på det innan han ska ut eller ha täcket. Dock har han inte skav så länge så det lär väl försivnna snart :)
Tror dock inte att det är så faligt med lite skav, men tänkte bara fråga om era hästar från bogskav lätt och vad ni gör för att undvika det eller får bort det? :)
//Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Prova glansspray det brukar funka bra :)

2014-01-13 @ 18:41:22
Postat av: Lisa

Håll täcket så rent som möjligt och spraya glansspray på pälsen :)

2014-01-14 @ 16:48:50
URL: http://nattstad.se/lindenlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback