Berömma andra, berömma dig

Berömma andra tycker jag är något vi i ridsporten är väldigt DÅLIG på. Jag vet själv hur gald man blir när man får beröm, har på senaste börjat berömma andra mycket mer. Inte bara '' Gud vad fin din ponny var idag ''.
VEM var det som red(?) det är ju ändå ryttare som rider den så att den blir så fin som den var. Istället är det ju roligare att höra '' Vad duktig du är på att rida han '' eller '' Vad fint du red idag ''.
 
Det gör typ en dag att höra att någon tyckte att man var duktig eller något sånt. Tänkt på det väldigt mycket, jag tänker iallafall blir bättre på det, berömma andra!!
 
En annan ska som också är viktig är att ''berömma'' sig själv, tro på sig själv. Det finns alltid något som DU gjorde bra under ett ridpass. Om du haft ett dåligt ridpass kan den bra saken bara vara en lite ska som, MEN du jag gav inte upp, andades och red vidare. Så för att kunna komma någon vart i din ridning måste du berömma dig själv och tro på dig själv. 
 
Det är något jag igentligen är väldigt dålig på tycker oftast att jag inte kan rida nå bra alls och är oftas sur på mig själv. Men jag ska börja tänka mer på det också, för det är viktigt !!
//Marie

Kommentarer
Postat av: Julia

mycket bra inlägg!:)

2014-01-14 @ 21:47:19
URL: http://juliahermanson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Verkligen ett super bra inlägg och man blir så taggad på att fortsätta träna när man får kommentarer om att man är duktig osv! :)

2014-01-14 @ 22:51:25
URL: http://camella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback