Tisdag

Igår var det ridlektion igen, vi hade med bommar. Vi började med att trava över dom och Vernell tyckte det var lite jobbigt men efter några gånger gick det superbra! Senare när vi skulle galoppera gick nosgrimman sönder och så blev hon piggelini, men det var jättekul när hon var så glad. Inte bästa dressyrpasset direkt, men det var ändå jättekul
Nästa vecka ska min grupp ha hoppning och det är ju dressyrtävling under helgen samma vecka så jag ska eventuellt få rida i ponnygruppen innan oss. Lite tråkigt att missa hoppningen för jag brukar inte hoppa Vernell på hoppningarna i den vanliga ridgruppen, men vi behöver träna på dressyren :)
Från en hoppträning 2013
På lördag är det hopptävling...i Boden. Min första lokala. Är anmäld till en LD clear round och LD+, ska se hur det känns i första klassen så kanske jag rider den andra med. Kommer bli så himla himla roligt att äntligen få följa med hela hoppgänget med en egen ponny i transporten, spelar inte jättestor roll över hur det går, kommer vara roligt bara att få heja på de andra tjejerna och lära känna Vernell ännu bättre :)
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback