söndag

God morgon! Idag blir det stallet igen. Har både Ferro och Kaledo att rida och sköta, alltså fullt upp!
Ska gå till stallet vid halv tio, jag och Lova hade tänkt rida dressyr i varma vid elva.
Kommer ni ihåg såret vid mungipan som jag berättade om i tisdags? i alla fall det gick såklart upp igår när jag red... För att det nu inte ska bli infekterat eller gå upp igen, ska jag rida på hackamore idag. Det ska bli spännande!
 
Eftersom jag aldrig har ridit på det och vi vet inte om Kaledo heller har gjort det så ska jag ta det lite lugnt. Hoppas det går bra och det är alltid roligt att prova på å lära sig nya saker! :)
/Julia
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson

Har han fått sår i mungipan så kan det ta veckor innan det har läkt, även om det läker ytligt så tar det tid för det att läka helt på insidan så det blir nog inte bara en gång du kommer tvingas rida med hack utan ett ganska bra tag! Ville bara säga så att du vet! Vill ju inte att hästen ska gå och ha ont! :)

Svar: Jag är VÄL medveten om att det kommer ta ett tag att läka. Dessutom är det inte av bettet han fått såret av. Utan av kedjegrimskaftet då han slet sig för ett tag sedan. Kommer rida med hack ett tag och sedan byta till ett bett med fasta ringar, då det är bettringarna som ligger och skaver på såret. Rider endast på hack för att det inte ska bli värre, och som tur är det inget han bryr sig om när man rider! :)
Luleåryttare lrk

2014-02-02 @ 09:02:26
URL: http://pegasuuuus.blogg%2Cse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback