Ridpass

Igår red jagJoeri på ridlektionen. Våran ridlärare är ledigt så vi fick rida för Frida.  Jag började med att tänka på att han skulle trava på få upp nosen lite och att han inte skulle hänga sig i handen. Så jag red på en 8 volt för att få igenom båda sidorna helt. Samtidigt när jag skulle byta vra så skulle han direkt tatag i bettet och jänga i höger handen så då sa Frida att jag skulle fånga upp han och piska till han och då vart han mer uppmärksam. Sen tränade vi på galoppfattningar och höger varvet kändes bäst. Han var iallafall snäll och fin idag!
Fick lite tips av Linnea som red han förut hur jag ska rida han för att han inte ska hänga i handen och för att han ska ta min galoppskänkel direkt jag säger till. Så ska tänka på dom sagerna när jag rider näta gång :)
//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback