Ridpass Joeri

Fick äntilgen rida Joeri igen, var nästan två veckor sen.
Började i allafall med att skritt jobba han ett tag han kändes väldigt stark och inte helt igenom riden. Han låg verkligen i handen och gick på bogarna väldigt mycket vilket inte är bra. Försökte lätta i handen och låta han balansera upp sig själv men det var ganska svår efter som han var så stark.
 
Vi jobbade med öppna och sluta, lite att hästen ska känna sig bekväm i rörelsen och att det inte blir för mycket. Fick till riktigt bra öppnor och slutor så dom är jag riktigt nöjd med. I galoppen jobbade vi med att få hästarna att inte galoppera i väg eller bli längre om vi först red på volten och sen red ut på fykanten. Det är lite min och Joeri svaga sida då han lättare spänner upp sig i galoppen. Fick rida igenom han i galoppen och tvinga han sättta sig och inte bara bli längre till slut funkade det riktigt bra och jag behövde inte dra i tyglarna för att han skulle korta upp sig bara använda magen  och räta på mig.
Mia var snäll och filmade med min sega mobil, film ganske komemr imorgon om jag hinner fixa.
Ska också säga förlåt för att jag varit helt off från bloggen man han verkligen inte hunnit, haft mycket i skolan...
//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback