Natalie träning dag 1

Första träningen för Natalie avklarad! Det gick SJUKT bra och hon är jätte rolig att rida för. Jobbade med att få Kaledo rak i galoppen på fyrkanten, genom att ställa honom lite inåt. Då han gärna slänger in rumpan mot mitten. Gjorde detta i båda varven. Sedan skulle jag öka lite i traven också. Vilket jag och Kaledo aldrig gjort tidigare. Travade lätt och ökade på långsidorna. WOW vad han kan.
Lova filmade lite när jag red. Så ni ska få se film. Ni som inte är från Luleå ridklubb har ju aldrig sett honom på film, endast bild. Så det blir väll kul? :)
 
Dum som jag är råkade jag radera typ halva filmen..... men två klipp från ökningarna fick jag med. Bättre än inget. (Men ska fixa bättre filmer någon annan gång. Lovar!)
Med lite mer rutin från oss båda och bättre kondis hos Kaledo, tror och hoppas jag att vi kommer bli ett rätt snyggt ekipage på tävlingsbanorna. Men det blir nog inga problem, han är ju världens bästa häst♥
 
/Julia

Kommentarer
Postat av: Lovis bovis

Ni var jättesnygga!!

Svar: :*
Luleåryttare lrk

2014-02-10 @ 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback