Lördag

Idag har det varit tävlingar på våran ridklubb och det var storhästar som tävlade i hoppning. Jag jobbade hela dagen fårn 8 till 16.30. Efter tävlingarna slut gick jag och började borsta på Joeri friserade han lite också inna jag tränsade och gick ut till kalla ridhuset. Det är ju tävling imorgon också så alla hinder var kvar och den var lite klurigt att rida runt fyrkanten. För att kunna rida runt helga fykanten stoppade Maritina ner en bom på marken som man kunde rida över.
 
I början av passet var han väldigt spände och tyckte typ allt va läskigt, porten var öppen så han kollade på den också. Red lite 8 volter för att få han att släppa i båda sidorna och få igång han så han skulle trava på, han lutar väääldigt mycket innåt när man rider höger varvet och försöker får till så att han ska forma sig i volten. Men i vänster varvet vill han skuta ut bogen och hänga i handen. Men efter ett tag kände det bättre och han blev mera avspänd. Dock är det inget man kan får bort på ett pass utan det kan ju ta ett bra tag.
Sen tog jag galoppen och han var super vin lyssnade verkligen på min hjälper och galopperande fint på tygeln över bomen. Trände inte på någon speciellt då jag galopperade rullade nångång över bomen bara. Är iallafall nöjd över passet trotts att jag red barbaka och Joeri är typ världens benigaste. haha..
Dåliga och tråkiga bilder.. Men kolla snygg han är, fina Jorri ♥
//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback