Kantor

Igår vilade Joeri och då blev det att rida Kantor en av ridskolan nyaste ponnysar. Det var första gången jag satt på honom, HELT annan häst om man jämför med Joeri. Han var på tårna hela passet och tyckte allt var läskigt, väldigt spännde ponny. Fick rida väldigt mycket för att jag skulle få till det men efter lite galopp började han slappna av. Frida som vi red för såg att han var väldigt spännde och försod att jag hade det lite jobbigt.
 
Kantor är en ponny jag gärna rider fler gånger bara för att utväklas i min ridning ännu mera och kunna rida allt sorters hästar. Man ska inte alltid rida den man tycker är finast/lättast att rida utan våga sitta på dom man tycker är lite svårare :)
Kantor innan passet, tur han är söt !
//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback