kaledo är bäst

Godkväll! haft en bra dag idag? det har i alla fall jag och hoppas att ni också har det.
Red min fina Kaledo idag. Som tur är har såret vid munnen läkt otroligt snabbt så jag kunde rida på vanligt bett idag. Skönt, diggade inte hackamore speciellt mycket..
Vi jobbade med öppnor och förvänd öppna idag. Först lite vanlig öppna, då red jag mycket tempoväxlingar och han lyssnade jätte bra. Sedan gjorde vi öppna i galopp och även det gick klockers. Den förvända öppnan var en aning knivigare men när jag fick till ställningen satt den perfekt också!
Lade lite fokus på att få honom att komma upp med nosen lite, när jag kortar tyglarna och lägger handen framför mig. Eftersom hästarna på tävling hellre ska vara lite högre i formen. Det kändes rätt bra, och det är något vi ska jobba vidare på!
 
Jag längtar SJUKT mycket till tävlingarna, det ska bli såååå roligt att just jag ska få rida och visa upp världens allra finaste häst.. <3
 
Nu ska jag gå och lägga mig, en lååång skoldag väntar imorgon! God natt. :)
/Julia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback