Strömsholm

Shit, denna resa har varit den konstigaste, jobbigaste, kallaste, roligaste, Underbaraste någonsin!!
Efter minst sju timmars väntetid på alla olika stationer fick vi äntligen hoppa på tåget hem till Luleå vid ett i natt.. Kom hem kring halv tolv. Min och Lovas lilla spontan tipp var men än lyckad. Vi hade roligt, lärde oss mycket och fick rida Strömsholms sjukt fina skolhästar!
 
Det var alltså en "prova på att vara hippolog dag" vi medverkade på igår. Eftersom jag har funderat på att söka dit efter gymnasiet. Men jag har två år kvar, så vi får se hur framtiden lyder helt enkelt!
Mer om var vi gjorde under lördagen, först pratade de mycket om vad det innebär att vara hippolog, sedan fick vi en liten föreläsning om Active Stable. Det var mycket intressant. Sedan red vi också. Hästen jag red heter Mata King, en valack född 1999. Han har gått upp till MSV:A dressyr, han var riktigt fin. Jag har aldrig suttit på en så välutbildad häst förut. Men kan inte säga mer än att jag älskade det!
 
Här under ser ni Mata King, han fick sola lite medans vi gjorde iordning honom. 
Skillnaden på att vara i ett litet stall och ett stort stall som Strömholm är oändlig.
Men jag gillade det skarpt och längtar tills det är dags för mig att söka. Två år kvar dock, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! :)
självklart besökte vi slottet också, mäktigt
/Julia
 





Kommentarer
Postat av: julia

vars går du nu på gymnasie?

Svar: Jag går på Luleå Gymnasieskola, alltså i Luleå! :) /Julia
Luleåryttare lrk

2014-02-16 @ 21:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback