Kopiera/bli inspirerad.

Något som jag är så galet less på är när man jobbat med en idé under en längre tid, lagt ner tid, färdigställt den och tre timmar senare finns ett arbete med samma tema och samma låt på samma sida, fast av någon annan. Menar självklart videor jag lagt upp på youtube. 
 
Bryr mig inte speciellt mycket om jag har en låt i en ridfilm och en timme senare kommer en annan ridfilm upp med samma låt. När jag däremot haft ett mer speciellt tema i filmen, och någon tar idén rakt av (det vill säga med samma låt) så blir jag less på riktigt. Jag har ingen rätt på något sätt att säga till folk att de inte får låna idéer, och personer har säkerligen gjort liknande filmer som mig innan jag ens visste att det existerade, men ta på riktigt en annan låt i alla fall! I-landsproblem, pinsamt att jag ens måste skriva det. 
Det är en sak att bli inspirerad, då kan man göra en liknande film men med en personlig twist. Att kopiera...det borde ni veta vad det är.
HAR DU KÄNT SÅ HÄR ELLER VARIT MED OM SAMMA SAK?
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Paulina Molander

Jag tror att jag lätt hade blivit sne... vet inte om man ska se det positivt eller negativt men det känns inte kul att folk härmar med t.e.x exakt samma inlägg man kanske lagt tid på... Det kan vara okej sålänge skaparen får åsikter/kommentarer/cred då det är den personen som förtjänar det! :)

2014-01-09 @ 22:33:32
URL: http://molanders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback